Ana Sayfa

15 Şubat 2011 Salı

Teknosa Mağdurları Özgürce Yazın Şikayetinizi.

bir laptop almaya karar verdik. araştırdık uğraştık sorduk soruşturduk. hp pavillion serisinden bir model aklımıza yattı ve alalım dedik. 26 haziran saat 18:30 gibi istanbul cevahir de bulunan teknosa mağazasına gittik. arkadaşlar karşıladılar buyrun şöyledir şudur budur şeklinde konuşmalardan sonra bizim istediğimiz laptoptan kalmadığını ama ondan çok daha iyi hd (high defination) teknolojisine sahip daha üstün bir laptop olduğunu aşşağı yukarı aynı fiyat (612 ytl fiyat farkı var) olduğunu ve bize bunu tavsiye ettikleirini söylediler. bizde laptop'ı inceledik sorularımızdan biri şu oldu;
"kaç mb ram'i var laptop'ın?"
teknosa görevlisinin cevabı;
"1024 megabyte ram var üzerinde ayrıca 667 veri yolu kullanıyor"
buna karşılık şöyle dedim;
"önündeki kağıtta 512 ram yazıyor?"
görevli buna karşılık;
"o çıkış hatası beyfendi yanlışlıkla basılmış."

tüm bu konuşmalardan sonra toshiba A-100 192 serisi laptop'ın güzel ve işimizi göreceği yönündeki tavsiyeleri dinledik ve satın almaya karar verdik. kurulumu yapıldı satıcı çocuk tarafından;
"3dstudio max kullanmak için aldı 3 kişi bunu henüz hiç biri dönmedi"
gibi çok anlam veremediğimiz bir not düşüldü. güldük eğlendik aldık ve ücreti olan 3,612 ytl yi teknosaya ödedik.

Ertesi gün eş dost erkan'a laptop'ı tanıtırken şöyle iyi böyle kaçıyor 1 gb ram var 2 ghz işlemci var 512 ekran kartı var derken arkadaşlardan birisi ram'in 1024 değil 512 olduğunu ekran kartının 256 + 256 paylaşımlı olduğunu belirtti. hemen teknosa'yı aradım böyle böyle diye. getirin beyfendi bakalım dediler. daha sonra laptop'ın ekranında da sorun olduğunu anladık. bunların hepsini belirtmek ve daha 3 günlük laptop'ı değiştirmelerini istemek için teknosa mağazasının yolunu tuttum. mağazadan içeri girdim ve bana satan arkadaşı bulup merhaba dedim. hemen daha donanımlı olduğunu düşündüğüm bir diğer arkadaşını çağırıp yanımızdan uzaklaştı. bende ona bana 1024 demiştiniz 512 bu, bana 512 ekran demiştiniz 256 paylaşımlıymış ve artı ekranında da bir sorun var dedim. öncelikle evet size yanlış aktarmış arkadaşımız kusura bakmayın ama hala şöyle iyidir hp yerine bunu almanız daha mantıklıdır veriyolu şudur budur dedi. ardından ekranındaki sorunu gösterdim ve evet haklısınız beyfendi dedi. bende kendisine ürünü geri alıp paramı iade etmelerini ya da değiştirmelerini istediğimi söyledim. satıcı arkadaş teknik servise göndermeleri gerektiğini "eğer şanslıysak index bilgisayara ulaşıp 1 haftada işi çözebileceklerini" belirtti. ben de bunun sözkonusu olmadığını 1 hafta beklemek için bu parayı ödemediğimi izah etmeye çalıştım. hiç bir şekilde orta yol bulamamamızla evin yolunu tuttum.

evden teknosa müşteri hizmetleri denen yeri aradım ve olayı 3 ayrı insana izah ettim. yapabilecekleri bişey olmadığını söyleyip durdular. prosedür böyle beyfendi lafını milyon kere filan tekrarladılar. ancak ben zaten bu malın benim aldığımı zannettiğim mal da olmadığını bana yanlış satıldığını müşteri temsilcisine söylediğimde beni 5 dakika bekletip ardından mağazaya gidip iade edebileceğimi söyledi. müşteri temsilcisi kendi adının ipek olduğunu gerekirse aramamıda tembihledi. ben tekrar kutusu faturası herşeyiyle sırtlanıp mağazanın yolunu tuttum. durumu anlattım. bana çevredeki tüm teknosaları aradık ama bulamadık ürünü iade almayalım zaten prosedür gereği paranızı peşin olarak ödeyemeceğiz taksit günleri geldikçe hesabınıza yatacak bu sebeple biz bu ürünü yeni bir tanesiyle değiştirelim yarın gelin size yenisini verelim dediler. ben bir kez daha bu insanlara kandım saf bi şekilde. ertesi gün yani bugün (02.07) öğlen vakitlerinde mağazaya gittim. dün kounştuğum kasa da duran görevli beni hemen karşıladı ve beyfendi laptopınızı alıp teknik servise göndereceğiz eğer kullanıcı hatası değilse size yenisini vereceğiz dedi. birden tüm dünya dönmeye başladı sanırım etrafımda. dün böyle denmediğini ve ben artık bu oyunun bir parçası olmak istemediğimi 5 defadır bu şeyi getirip götürdüğümü bu rezilliğin sona ermesi için paramın iade edilmesini ve kimin ne hali varsa görmesini söyledim. kasadaki arkadaş "ekranın problemini bilmiyorduk ancak ekranında sorun olmasa idi alırdık yanlış bilgilendirme sebebiyle" dedi. bende dün ipek hanımın tüm konuya hakim olduğunu beni buraya iade etmem için yolladığını ancak değiştirelim dedikleri için eve döndüğümü ve dönünce de bu rezillikle karşılaştığımı belirttim.
"bizim yapabileceğimiz bişey yok prosedür böyle" cevabını verdi tekrar.
ipek hanımın aranmasını istedim telefondaki ipek hanım denen insan da ezberletilmiş gibi çok özür dilediğini kendi hatası olduğunu ama teknik servise gitmesi gerektiğini belirtti. 1 saat kadar mağazada kavga döğüş telefon konuşmaları akla hayale gelmeyecek yalan dolan sonucunda avukat bir arkadaşımı aradım ve kendisi onlarla hiç uğraşmamamı ve laptop u onlara teslim etmeyip kendi başıma teknik servise götürüp arızalıdır raporu almamı ve hemen bunun arkasından ürünü geri vermemi tavsiye etti akıl sağlığım açısından. çünkü ilk ve tek değilmişim ve zaten teknosa bu kurmacayı yüzlerce binlerce kişi üzerinde gerçekleştiriyormuş.

teknosanın oyun çemberinde yaşadığım 2 günde çok komik anılarım var. mağaza müdürünü beklerken teknosa çalışanlarından biri ile konuşuyorduk ve ne aldıysam mutlaka bir kez geri getirdim şu teknosaya dedim. bu arkadaşta pişkin bir şekilde "kontrol etmeden ürün alınır mı yaaağğğ!" gibi kendi şirketinin durumunu özetleyen güzel bir laf söyledi. dvd player alıyorsunuz örneğin bunu nasıl kontrol edebilirsiniz. ve hatta satıcınız "beyfendi orda yazanlar yanlış ben ne diyorsam o" diye size mal satıyor. marketten süt alır gibi son kullanma tarihine bakabileceğiniz bir yer de değil teknosa. çalışanlarıyla, sözde müşteri memnuniyeti politikasıyla sokakta çaldığı cep telefonunu satan satıcı kadar bile güven vermeyen bir kurumdur teknosa. değil 4 milyarlık ürün 400 bin liralık pil de alsanız yarısı kullanılmış çıkabilir.

aman dikkat edin.      ( 
http://teknosamagdurlari.blogspot.com/ )  dan alıntıdır. 

1 yorum: